( رهپویــان علی:. (علی یــــار :.

حسین، میزان سنجش صداقت آدمی است و قبول ولایت حسین، براتِ آزادی انسان از جهنم پلیدیهاست

( رهپویــان علی:. (علی یــــار :.

حسین، میزان سنجش صداقت آدمی است و قبول ولایت حسین، براتِ آزادی انسان از جهنم پلیدیهاست

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
( رهپویــان علی:.  (علی یــــار :.
سالهاست
که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر
تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود
را به آن باب می رساند و ما نسل سومی ها هم که دستمان در گیر صفر و یک است
بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم. افتخار ما اینست که سرباز
ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به
ولایت.
حدیث موضوعی مهدویت امام زمان (عج)
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
وصیت شهدا
آخرین نظرات
موبایلتو شارژ کن

لوگوی همسنگران
1 - گفتار: گفتارشان راست و سنجیده است. 2 - لباس: در لباس، معتدل و میانه رو هستند. 3 - مشى: در روش زندگى و در راه رفتن فروتن و متواضع‏اند. 4 - تقواى چشم: چشمان خویش را از آنچه خداوند بر آنها حرام نموده پوشیده‏اند. 5 - تقواى گوش: گوشهاى خود را وقف شنیدن دانش سودمند ساخته‏اند. 6 - ثبات نفس: در بلا و آسایش حالشان یکسان است. 7 - اشتیاق به لقاء الله: اگر روز مرگشان معین نبود، از شوق ثواب و خوف عقاب، روح آنان حتى براى لحظه‏اى هم در کالبدشان قرار نمى‏یافت. 8 - توجه به عظمت خالق: بزرگى و هیبت الهى، دل آنان را فرا گرفته است. 9 - کوچک دیدن مخلوق: خالق در دل آنان بزرگ و غیر خالق در دیدگانشان کوچک است. 10 - مشاهده بهشت: آنان چون کسى هستند که بهشت الهى را دیده و در آن متنعم است. 11 - مشاهده جهنم: و نیز مانند کسى است که آتش جهنم را مشاهده کرده و در آن معذّب است. 12 - غم دل: قلبهایشان اندوهگین است (غمهاى آنان در دلشان است) 13 - بى آزارى: دیگران از شرشان در امانند. 14 - تناسب جسم: اندامشان نحیف و لاغر است. 15 - کوچکى حاجات: حاجاتشان کوچک و اندک است. 16 - عفت نفس: روح و نفسشان پاک و عفیف است. 17 - صبر: با صبر و استقامت در این چند روزه دنیا، به راحتى و آسایش ابدى دست یافتند. آنها در شداید و گرفتارى‏ها بردبار و صبورند. 18 - عدم دلبستگى به دنیا: در برابر جلوه‏گریها و فریبهاى دنیا مقاومت کرده و بدان پشت نمودند و به اسارت آن در نیامدند. 19 - شب زنده دارى: در شب همواره بر پا ایستاده‏اند. 20 - قرائت و ترتیل قرآن: قرآن را با شمردگى و تدبیر قرائت مى‏کنند. 21 - درمان با قرآن: جان خویش را با قرآن محزون ساخته و درمان دردهاى خود را از آن مى‏گیرند. 22 - تحقق قرآن در خویش: هرگاه به آیه رحمت و تشویق برسند با طمع و اشتیاق تمام بدان روى آورند و آنرا نصب العین خود سازند و هرگاه به آیه عذاب و خوف رسند گوش خویش را براى شنیدن آن باز مى‏کنند، و صداى ناله و به هم خوردن زبانه‏هاى آتش مهیب و هولناک جهنم در گوششان طنین انداز است. 23 - در خواست نجات: با رکوع و سجود و به خاک افتادن در دل شب، از خداوند درخواست رهایى از عذاب و آتش مى‏نمایند. 24 - حلم: در روز بردبارانى دانا و نیکوکارانى پرهیزکارند. عملشان با حلم توأم است. 25 - علم: با آگاهى و علم و معرفت عمل مى‏کنند. در کسب دانش حریصند. 26 - تأثیر عجیب خوف خدا: ترس و خوف از خدا آنها را همچون چوبه تیرى لاغر ساخته چنانکه دیگران آنان را بیمار و بى‏خبران ایشان را دیوانه مى‏پندارند، در حالى که بیمار نبوده، بلکه اندیشه‏اى بس بزرگ آنان را بدین وضع در آورده است. 27 - اعمال: اعمال زیاد خود را به چیزى نشمرده و از اعمال قلیل خویش راضى نیستند، اعمال نیک را انجام مى‏دهند اما باز هم ترسانند. 28 - خود کوچک بینى: همواره خود را (در پیشگاه خداوند) متهم و مقصر مى‏بینند. 29 - در برابر مدح دیگران: در برابر مدح و ستایش دیگران به هراس افتاده و در مقام مناجات عرضه مى‏دارند: من از دیگران نسبت به خودم آگاهترم، و پروردگارم به من از خودم آگاهتر است. خدایا مرا به آنچه به من نسبت مى‏دهند مؤاخذه مفرما و از آنچه درباره من تصور مى‏کنند برترم قرار داده و گناهانى را که نمى‏دانند بیامرز. 30 - دین: در دین خدا نیرومندند. دین خود را محفوظ نگاه مى‏دارند. 31 - اخلاق: نرم خوى و دوراندیشند. 32 - ایمان: با ایمانى مملو از یقین‏اند. 33 - میانه روى: در حال غنى، میانه رو هستند. 34 - عبادت: در عبادت خاشعند. قلبشان با خشوع است. 35 - آراستگى: در عین تهیدستى آراسته‏اند. 36 - صبر: در سختى صبورند. 37 - کسب: طالب (کسب و روزى) حلال‏اند. 38 - طمع: از آز و طمع بدورند. 39 - نشاط: در طریق هدایت با نشاط و چالاکند. 40 - کارهاى شایسته: حتى از کارهاى شایسته خود بیمناکند (مبادا پذیرفته نشود). 41 - یاد خدا: شبشان به سپاسگزارى و روزشان به یاد خدا مى‏گذرد. 42 - خواب و بیدارى: با خوف مى‏خوابند و شادمان برمى‏خیزند. ترسشان از غفلت و سرورشان به خاطر فضل و رحمت الهى است که به آن عطا شده است. 43 - مهار و تأدیب نفس: هرگاه نفس او در انجام وظایفى که خوش ندارد سرکشى کند، او هم از آنچه دوست دارد محرومش مى‏سازد. 44 - تعالى روح و علو همت: روشنى چشمش در چیزى است که زوال در آن راه ندارد (خدا و آخرت) 45 - زهد: بى‏علاقگى و زهدش در چیزى است که باقى نمى‏ماند (دنیا و غیر خدا) 46 - صدق گفتار و کردار: علم و حلم را به هم آمیخته و گفتار را با کردار هماهنگ ساخته است. 47 - آرزو: آرزوهایش کوتاه و نزدیک است. 48 - لغزش: لغزشش کم است. 49 - خشوع: جانش خاشع و ترسان است. 50 - قناعت: نفسش قانع است. 51 - خوراک: خوراکش اندک است. 52 - آسانى امور: امورش آسان (و بدون زحمت و اذیت) است. 53 - نگاهبان دین: نگاهبان دین خویش است. 54 - در برابر خشم و شهوت: شهوتش مرده (و آن را سرکوب کرده). و خشمش را فرو خورده است. 55 - محل امید: همگان به خیرش امیدوارند. 56 - یاد خدا: اگر در میان غافلان باشد از ذاکران (خدا) محسوب شده، و اگر در میان ذاکران باشد از غافلان به حساب نمى‏آید. 57 - عفو: کسى را که به او ظلم کرده (و پشیمان شده) مى‏بخشد. 58 - عطا: به آنکس که او را محروم ساخته عطا مى‏کند. 59 - پیوستن: به آنکس که پیوندش را قطع نموده مى‏پیوندند. 60 - خوش زبانى و عفت کلام: گفتارش نرم است. از گفته‏ هاى زشت و ناسزا برکنار است. مردم را به نام هاى زشت نمی خوانند. 61 - تنزه از بدى: زشتى و بدى از او آشکار نمى‏گردد. نیکیهایش هویدا و عیان است. 62 - شکر نعمت: در موقع نعمت و آسایش سپاسگزار است. 63 - دورى از ظلم: نسبت به کسى که دشمنى دارد، ظلم روا نمى‏دارد. به خاطر دوستى با کسى مرتکب گناه نمى‏شود. 64 - اعتراف به حق: قبل از اینکه شاهد و گواهى بر ضدش اقامه شود، خود به حق اعتراف مى‏کند. 65 - امانت: آنچه را به او سپرده‏اند ضایع نمى‏سازد. 66 - اهمیت موعظه: آنچه را به او تذکر داده‏اند به فراموشى نمی ‏سپارد. 67 - دورى از القاب زشت: دیگران را با القاب زشت نام نمى‏برد. 68 - رعایت به حقوق همسایگان: به همسایگان زیان نمی ‏رسانند. 69 - شماتت نمى‏کند: مصیبت زده را شماتت نمی ‏کنند. 70 - دورى از باطل: در محیط و امر باطل وارد نمى‏شود. 71 - همگامى با حق: هیچگاه از دایره حق فراتر نمى‏روند. 72 - سکوت: اگر سکوت کند، سکوتش او را مغموم نمی سازد. 73 - سختى براى آسایش دیگران: خود را در سختى قرار می ‏دهد، اما دیگران از جانب او در آسایش‏اند. 74 - خندیدن: اگر بخندد صدایش به قهقهه بلند نمى‏گردد. 75 - شکیبایى: هرگاه بر او ستم شود شکیبایى مى‏کند تا خداوند انتقام او را بگیرد. 76 - سختى براى آخرت: خویش را براى آخرت به زحمت مى‏اندازد و دیگران را در راحتى قرار مى‏دهد. 77 - حفظ مرز دوستى: دورى کردنش از دیگران از روى کبر نیست و اگر کناره‏گیرى کند براى پاک ماندن است. نزدیکیش به کسى به خاطر مکر و خدعه نیست. و در معاشرت با نرمى و مهربانى رفتار می‏کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامي حقوق این سایت و مطالب آن متعلق به سری وبلاگ های .:رهپویان علی:. مي باشد - رونوشت ازآن باذکر منبع بلامانع است
.:رهپویان علی:.
.: رهپویان علی :. ( علی یار )
فرهنگی
سیاسی
مذهبی
علمی