( رهپویــان علی:. (علی یــــار :.

حسین، میزان سنجش صداقت آدمی است و قبول ولایت حسین، براتِ آزادی انسان از جهنم پلیدیهاست

( رهپویــان علی:. (علی یــــار :.

حسین، میزان سنجش صداقت آدمی است و قبول ولایت حسین، براتِ آزادی انسان از جهنم پلیدیهاست

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
( رهپویــان علی:.  (علی یــــار :.
سالهاست
که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر
تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود
را به آن باب می رساند و ما نسل سومی ها هم که دستمان در گیر صفر و یک است
بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم. افتخار ما اینست که سرباز
ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به
ولایت.
حدیث موضوعی مهدویت امام زمان (عج)
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
وصیت شهدا
آخرین نظرات
موبایلتو شارژ کن

لوگوی همسنگران
پنجشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۳ ق.ظ

سران بابیگری و بهائیگری

سران بابیگری و بهائیگری عبارتند از : 1) میرزا علی محمد باب شیرازی میرزا علی محمد ، فرزند میرزا رضا بزاز در سال 1325 قمری در شیراز به دنیا آمد و بعد از تحصیلات مقدماتی ،‌ در سال 1260 قمری به تحریک و تشویق پرنس دالگورکی (نماینده دولت روس) ادعای بابیت و سپس ادعاهای قائمیت ، نبوت و خدایی کرد . سرانجام در 1264 قمری ، در مجلسی که ولیعهد ، ناصرالدین میرزا ترتیب داد در حضور علمای تبریز توبه نامه ی معروف خود را نوشت و در آن تمام ادعاهای خود را صریح و واضح تکذیب و از شاه تقاضای بخشش کرد . میرزا علی محمد در سال 1266 به دنبال اغتشاش های مختلف در سطح کشور که به رهبری پنهان و آشکار خودش صورت می گرفت به دستور امیر کبیر در تبریز اعدام شد . القاب میرزا علی محمد شیرازی:‌ باب ، نقطه ی اولی ، حضرت اعلی ، ذات حروف سبع (صاحب هفت حرف ع- ل- ی- م- ح – م- د) علی قبل نبیل. (نبیل به حرف ابجد 92 بوده و برابر با کلمه محمد است ؛ پس علی قبل نبیل یعنی علی محمد) مهمترین آثار وی عبارتند از : تفسیر سوره ی یوسف یا حسن القصص ، تفسیر سوره ی بقره ، تفسیر سوره ی کوثر صحیفه ی عدلیه ، بیان فارسی ، بیان عربی . 2) میرزا یحیی معروف به صبح ازل میرزا علی محمد فردی به نام میرزا یحیی نوری را در کتاب خود به جانشینی خود برگزید . (میرزا علی محمد شیرازی، الواح خطی صفحه 5 به بعد) میرزا حسین علی نوری بیش از 10 سال از برادر خود میرزا یحیی که کارگردان نقشه های دولت روس بود تبعیت کرد سپس به هوس ریاست افتاد ؛ علیه او شورید و در کتاب خود به برادرش و جانشین میرزا علی محمد لقب حمیر (الاغ) داد. (میرزا حسین علی نوری ، بدیع/ 174) وی اعلام کرد که برادرش میرزا یحیی به همسر میرزا علی محمد باب تجاوز کرده و سپس او را در اختیار دیگران قرار داده است. (میرزا حسین علی نوری ، بدیع/ 379) پس از آن میرزا حسین علی با دسیسه ی پنهان دولت روسیه ادعای پیغمبری و من یظهره اللهی کرد و از برادر خود جدا شد . پیروان میرزا یحیی به ازلی و پیروان میرزا حسین علی به بهایی معروف شدند . بر اثر اختلاف شدید میان دو برادر دولت عثمانی میرزا یحیی را به جزیره ی قبرس و میرزا حسین علی را به عکا تبعید کرد . 3) میرزا حسین علی بهاء میرزا حسین علی نوری معروف به بهاء الله فرزند میرزا عباس معروف به میرزا بزرگ نوری مازندرانی بود . پدرش در دستگاه حاکم تهران سمت منشی گری داشت . میرزا حسین علی در سال 1260 در زمره ی پیروان باب درآمد و به پشتیبانی دولت روس ، بلواها و آشوب هایی را در کشور سازماندهی کردر. آشوب خراسان ، بلوای بابل ، فتنه ی قلعه ی طبرسی ، آشوب زنجان ، واقعه ی ننگین بدشت و ایجاد زمینه ی توطئه برای ترور ناصرالدین شاه از جمله ی فعالیت های اوست . میرزا حسین علی پس از اختلاف با برادرش ، خود را محور اصلی آیین جدید معرفی کرد و میرزا علی محمد باب را مبشر خود دانست و با این ادعا بهائیت را به راه انداخت . القاب میرزا حسین علی : بهاء‌الله ، جمال قدم ، جمال مبارک ، جمال ابهی ، من یظهره الله ، مالک وجود . از جمله ی آثار او : یقان ، اشراقات ، اقتدارات ، اقدس ، ادعیه ی حضرت محبوب ، مبین و بدیع . 4) عباس افندی میرزا حسین علی سفارش کرد که بعد از او دو فرزندش به ترتیب عباس افندی به لقب غصن اعظم و سپس محمد علی به لقب غصن اکبر جانشین او باشند .( میرزا حسین علی نوری: ادعیه ی محبوب، صفحه 418) ولی پس از مرگ وی ، عباس افندی به مخالفت با برادر برخاست و شوقی افندی را که نوه ی دختری خودش بود بر خلاف وصیت پدرش به جانشینی خویش برگزید . پیروان عباس افندی به نام ثابتین و پیروان محمد علی به نام ناقضین معروف شدند . مقاله شخصی سیاح ، مفاوضات ، خطابات در دو جلد مکاتیب در سه جلد و الواح وصایا از جمله آثار عبدالبهاء است .   5) شوقی افندی چنان چه ذکر شد عباس افندی بر خلاف سفارش پدرش نوه ی دختری خود به نام شوقی افندی را به جانشینی خود معرفی کرد . آنگاه تاکید ورزید که تعداد جانشینان پدرش ، میرزا حسین علی بهاء دو برابر جانشینان پیامبران ادیان قبل یعنی بیست و چهار نفر هستند .( عباس افندی، مفاوضات ، صفحه 46) نفر اول خودش و نفر دوم شوقی افندی (به لقب ولی امرالله و ریاست دایمی بین العدل مرکز جهانی بهائیان در اسرائیل) و بیست و دو نفر دیگر پس از وی که در فرزندان ارشد از نسل شوقی ادامه می یابد . در کتاب نظر اجمالی سدر دیانت بهائی (احمد یزدانی : نظر اجمالی دردیانت بهائی، صفحه 62) آمده است که از قضای روزگار شوقی افندی عقیم بود و از وی فرزندی به وجود نیامد و بیست و دو نفر دیگر از جانشینان در صلب شوقی موفق شدند . از جمله آثار شوقی کتاب قرن بدیع در چند جلد است . 6) بیت العدل عمومی پس از مرگ شوقی رهبری بهاییان بر عهده بیت العدل عمومی یا مرکز جهانی بهاییان در اسرائیل قرار گرفت که به رغم پیش بینی عبدالبها ، درباره رهبری بیست و چهارگانه در حال حاضر بدون ریاست جانشینان پیش بینی شده به فعالیت مشغول است . بیت العدل ، مجمعی نه نفره است که با همکاری صهیونیسم ، انگلیس ، امریکا و بعضی از دول غربی ، جامعه ی بهائیان را در جهان اداره می کند و اعضای آن عمدا امریکایی ، انگلیسی ، اسرائیلی و بعضاً ایرانی اند .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامي حقوق این سایت و مطالب آن متعلق به سری وبلاگ های .:رهپویان علی:. مي باشد - رونوشت ازآن باذکر منبع بلامانع است
.:رهپویان علی:.
.: رهپویان علی :. ( علی یار )
فرهنگی
سیاسی
مذهبی
علمی